WeGroup volgt alle updates in verzekering technologieën op de voet. Laat u inspireren wat dit voor u kan betekenen en schrijf u in op de maandelijkse nieuwsbrief.

Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...
Terug naar Insurblog
WeGroup Nieuws

Autoglass Clinic gaat samenwerking met WeGroup aan om makelaars te ondersteunen bij glasschade

Koning winter is in het land en dat betekent klassiek een stijging van het aantal glasbreuken bij auto’s door temperatuurschommelingen. “Een perfect moment om de Belgische verzekeringsmakelaars daarin te ondersteunen”, moeten ze bij Autoglass Clinic en WeGroup hebben gedacht. Met een splinternieuwe samenwerking zorgen de twee ervoor dat makelaars met enkele klikken in het WeGroup platform een klant kunnen verder helpen bij glasschade.

Met meer dan 25 herstelpunten over gans België is Autoglass Clinic de op één na grootste glashersteller in ons land. Jaarlijks worden duizenden sterretjes en barsten in autoruiten hersteld of vervangen via het uitgebreide netwerk aan ServiceCenters of via één van de 55 mobiele units die instaan voor een vlotte service aan huis of op het werk. Als erkend hersteller voor alle verzekeringsmaatschappijen werkte Autoglass Clinic reeds samen met heel wat makelaars, maar door de nieuwe samenwerking met WeGroup kan die uitwisseling nu nog vlotter gebeuren.

“Dienstverlening staat bij ons centraal. Dat geldt niet alleen richting onze klanten, maar ook voor onze partners zoals verzekeringsmakelaars” vertelt Joeri Lieten, CEO bij Autoglass Clinic. “De samenwerking met WeGroup is dan ook een logische volgende stap in die dienstverlening. Dankzij de integratie van onze diensten in het WeGroup platform kunnen we niet alleen meer tussenpersonen bereiken, maar kan de makelaar zijn klant ook sneller en efficiënter verder helpen in geval van autoglasschade. Enkele klikken op de knop volstaat nu om een afspraak in te plannen”.

De makelaar als one-stop-shop

De kersverse samenwerking komt er niet zomaar. Ze speelt namelijk in op een belangrijke trend die we in de sector al langer konden waarnemen, namelijk die waarin de verzekeringstussenpersoon de dienstverlening steeds verder uitbreidt om klanten volledig te ontzorgen. 

“Bij WeGroup geloven we erin dat de makelaar uiteindelijk dé one-stop-shop wordt voor alles wat met verzekeringen en financieel advies te maken heeft. Om die reden maakten we in het verleden al de koppeling naar andere diensten aan het platform, zoals bijvoorbeeld professionele leasing of hypotheken” legt WeGroup CEO Arvid De Coster uit. “Daar komt nu dus glasherstelling bij. Door elke makelaar toe te laten makkelijk een afspraak voor de klant te maken, kan er niet alleen sneller worden opgetreden bij autoglasschade maar wordt de gebruikerservaring voor de klant ook een stuk beter. Het is uiteindelijk bij schade dat een makelaar het verschil maakt!”

Ook bij niet-verzekerde schadegevallen

Dat geldt niet alleen voor verzekerde schadegevallen. Het komt namelijk even vaak voor dat een klant contact opneemt met zijn of haar tussenpersoon, om dan vast te stellen dat glasbreuk niet in de polis is gedekt. Op vandaag moet de makelaar daar dan teleurstellen. 

“De schade mag dan wel voor eigen rekening zijn, dat betekent nog niet dat een herstelling niet aan de orde is” verduidelijkt Lieten. “Nu kan de makelaar dus simpelweg het WeGroup platform openen om een herstelling voor de klant te plannen. Het proces is zo eenvoudig dat dit gewoon kan terwijl men de klant aan telefoon heeft. Op die manier kan een tussenpersoon er altijd voor de klant zijn, ongeacht de omstandigheden van het schadegeval of de verleende dekking”. 

Als WeGroup-makelaar vind je de link om een schadedossier te openen bij Autoglass Clinic  terug via de partnersectie in de Toolkit van jouw WeGroup platform.

Nog geen gebruiker? Ontdek jouw voordelen via deze link

Boek een demo
Over
Arvid De Coster
Ooit gestart als een verzekeringsprofessional bij de ERGO groep, groeide Arvid De Coster al snel uit tot sales expert met natuurlijk leiderschap. Gedreven om een innovatieve digitale wind te blazen in de verzekeringssector, startte hij in 2017 samen met zijn twee co-founders, WeGroup op. Mede dankzij zijn onuitputtelijke energie en gedrevenheid naar operationele excellentie, kende de Gentse start-up een ongeziene groei met meer dan 600 klanten en werd het beloond met 15 internationale awards.
Name
Position
Company
share

Ontdek #InsurBlog,
jouw maandelijkse inspiratie

Blijf op de hoogte van nieuwe verzekeringstrends en ontvang waardevolle inhoud, zoals interviews met marktleiders, expert talks, minigidsen, blog artikels en webinars.
Of maak hier je afspraak
Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...

Aanbevolen artikels

Terug naar Insurblog