WeGroup volgt alle updates in verzekering technologieën op de voet. Laat u inspireren wat dit voor u kan betekenen en schrijf u in op de maandelijkse nieuwsbrief.

Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...
Terug naar Insurblog
WeGroup Nieuws

Wilink en WeGroup zetten samen in op gedigitaliseerd advies op maat

Digitalisatie is het gespreksonderwerp binnen de financiële sector. Dat weet ook Wilink, een van België’s grootste groepen in verzekeringsadvies en financiële dienstverlening. De groep trekt dan ook resoluut de digitale kaart en gaat daarvoor in zee met het Gentse technologiebedrijf WeGroup. Dankzij het verzekeringsplatform ‘Louise’, dat WeGroup ontwikkelde, wil Wilink inzetten op een snellere en meer efficiënte dienstverlening en kantoorwerking.

Samenwerking met een doel

België telt enkele duizenden verzekeringsmakelaars en financiële tussenpersonen, die samen goed zijn voor zowat de helft van alle verkochte verzekeringsproducten in ons land. Wilink behoort met haar 350 medewerkers en meer dan 110.000 verzekerde klanten tot een van de grootste Belgische tussenpersonen.

“Het aanbieden van oplossingen op maat voor onze klanten, en dat in elke fase van hun leven, zit sinds jaar en dag in de genen van Wilink. We geloven er sterk in dat digitale innovatie de volgende stap is om het kwalitatief maatwerk te kunnen blijven aanbieden dat een klant van zijn onafhankelijk makelaar verwacht” legt Dominique Dejean, CEO bij Wilink, uit.

Een partner voor die innovatie vond Wilink in WeGroup. De Gentse startup, die in de afgelopen twee jaar reeds hoge ogen wierp met verschillende internationale prijzen, is vooral bekend van haar digitale verzekeringsassistent ‘Louise’. “Met Louise helpen we verzekeringsmakelaars in de eerste plaats om de klant beter te begrijpen. Dankzij verregaande data-analyse krijgt de makelaar een duidelijk beeld van de risico’s en behoeften van de klant. Daarnaast gaat ze verschillende processen automatiseren om zo tijd te winnen” legt WeGroup CEO Arvid De Coster uit. “Ons platform moet er dus voor zorgen dat de adviseurs en medewerkers van Wilink uitgebreid advies op maat kunnen verlenen in minder tijd, en dat zowel op kantoor als online”.

Samenwerking met een nieuwe speler

WeGroup is uiteraard niet de enige speler in het groeiende landschap van financiële technologie, of kortweg ‘fintech’. Na een uitgebreide marktstudie van verschillende spelers en het testen van verschillende platformen, werd uiteindelijk gekozen voor het Gentse technologiebedrijf. “Het kiezen van de juiste partner is alles behalve sinecure, daar het aanbod aan zowel Belgische als internationale technologiespelers in de sector blijft groeien. WeGroup kon ons overtuigen doordat haar technologie inzet op efficiëntie en gebruiksgemak voor onze tussenpersonen, maar daarnaast ook een digitale connectie met de eindklant maakt. Wat ons betreft is dit een zeer unieke combinatie” vertelt Dejean.

WeGroup kon ons overtuigen doordat haar technologie inzet op efficiëntie en gebruiksgemak voor onze tussenpersonen, maar daarnaast ook een digitale connectie met de eindklant maakt”
— Dominique Dejean, CEO Wilink

Bij WeGroup zelf zijn ze ervan overtuigd dat vooral hun voeling met de markt tot die unieke combinatie leidt. “Onze oplossing is ontstaan vanuit het oogpunt van de eindklant. In tegenstelling tot de focus te leggen op de problemen van onze potentiële klanten, zijn we een stap verder gegaan en gaan kijken op welke manier de klanten van onze klanten, mensen als u en ik, nu met verzekeringen in aanraking willen komen en hoe ze door hun tussenpersoon bediend willen worden. Uiteindelijk is dat wat telt: als onze technologie ervoor zorgt dat de klanten van onze klanten blij zijn, dan wint iedereen”, klinkt het.

Een duidelijke visie op de toekomst

Naast onafhankelijk verzekeringsmakelaar en financieel adviseur levert Wilink ook advies op het vlak van vastgoed en hypotheken. Dat biedt opportuniteiten voor de toekomst. “Dankzij Louise kunnen we informatie van bijvoorbeeld woningen direct gebruiken om te koppelen aan een gepaste verzekeringsoplossing. Andersom kan kennis van bijvoorbeeld fiscaliteit en gezinssituatie ervoor zorgen dat het platform veranderende risico’s of behoeften ontdekt, waardoor de adviseur direct op de hoogte is en het nodige kan doen”, verklaart De Coster. “De klant beter kunnen helpen met gericht advies op maat, op het exacte moment wanneer deze er nood aan heeft. Daar draait het om”.

Louise wordt in de tweede helft van 2021 verwacht operationeel mee te werken in de Wilink kantoren, zowel in Vlaanderen als in Franstalig België.

Wil jij ook een volledig onafhankelijk verzekeringsmakelaar zijn?

Kies nu voor Louise, een gebruiksvriendelijk verzekeringsplatform dat verzekeringsmakelaars toelaat om efficiënter te werken en klanten beter te helpen. Advies, communicatie en dienstverlening in één handige tool.

Ontdek nu gratis
Over
Louise
Als virtuele kantoormedewerker die 24/7 beschikbaar is, helpt Louise bij het adviseren van klanten, het uitvoeren van administratieve taken en de verwerking van schadegevallen.
Name
Position
Company
share

Ontdek #InsurBlog,
jouw maandelijkse inspiratie

Blijf op de hoogte van nieuwe verzekeringstrends en ontvang waardevolle inhoud, zoals interviews met marktleiders, expert talks, minigidsen, blog artikels en webinars.
Of maak hier je afspraak
Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...

Aanbevolen artikels

Terug naar Insurblog