WeGroup volgt alle updates in verzekering technologieën op de voet. Laat u inspireren wat dit voor u kan betekenen en schrijf u in op de maandelijkse nieuwsbrief.

Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...
Terug naar Insurblog
Groei

Hoe trek je als verzekeringsmakelaar leads aan met online communicatie?

Is het jouw doel om je klantenportefeuille te laten groeien, maar neemt het administratieve werk vaak de bovenhand? Je bent niet alleen. Met een alsmaar versnellende digitale wereld, waarin jongeren opgroeien met een telefoon in de hand en de babyboomers dankzij het telewerken ook de digitalisatie onder de knie krijgen, komen er heel wat uitdagingen kijken bij de groei van je portefeuille. Sterk inzetten op online communicatie mag dus ook dit jaar niet ontbreken in je groeiplan. In dit artikel helpen we je op de goede weg aan de hand van enkele praktische insights en tips.

Digitalisatie is key

De digitale kanalen zijn de afgelopen jaren ontzettend belangrijk geworden. Zeker bij de jongere generatie valt de online mond-aan-mondreclame niet te onderschatten. Die ‘jeugd van tegenwoordig’ is opgegroeid in een digitale glorie en ook in hun klantervaring verwachten ze een comfortabele online werkwijze. Maar we horen je al denken: ‘Gaat door die digitalisatie het persoonlijk contact dan niet verloren?’ Daar antwoorden wij volmondig ‘neen’ op. Het digitale aspect zorgt er juist voor dat je meer mogelijkheden hebt om touchpoints te creëren, wat je voordien dus niet had. Die touchpoints zorgen er dan weer voor dat je een kans hebt om een sterkere band te creëren met je eindklant. 

De makelaar van morgen

Door in te spelen op de juiste noden en wensen kan je je als makelaar sterk onderscheiden in de verzekeringsmarkt. Met die insteek gingen we bij WeGroup aan de slag en ontwikkelden we een praktisch softwaresysteem ‘Louise’, dat verzekeringsmakelaars toelaat om efficiënter te werken en klanten beter te helpen. Advies, communicatie en dienstverlening in één handige tool.

Zo bleek uit een bevraging met heel wat makelaars dat je als verzekeringsmakelaar vooral meer tijd wil maken voor je klanten, om persoonlijk advies te kunnen geven. Met Louise transformeren we de 40% tijd, die je normaal als makelaar voor je klant hebt, om tot 70% tijd. Door bepaalde processen te herwerken creëren we efficiëntere tijd. Zo maken we van jou de ‘makelaar van morgen’. De makelaar die de klant steeds een stapje voor is, maar vooral de makelaar die begrijpt welke noden er binnen de verschillende doelgroepen spelen. 

Hoe zet je nu online campagnes in? 

Dankzij onze feature ‘campagnes’, kan je op een eenvoudige manier inzetten op digitale communicatie en is je doel om je klantenportefeuille te laten groeien meer in handbereik. Maar hoe kan je nu die campagnes inzetten? 

Eerst en vooral is ‘campagnes’ een tool om nieuwe prospecten te bereiken of bestaande klanten opnieuw te benaderen via een digitaal adviesgesprek. De flows die je opzet binnenin het platform kan je dan vervolgens delen via e-mail, sociale media, je website of die van je partners. Louise helpt je dan op weg met de opzet van de campagne dankzij vijf handige features: 

1. Leads genereren 

Wanneer je leads verzamelt, bijvoorbeeld dankzij mailings, netwerking of sociale media, komen die automatisch binnen in ons platform. Daar krijg je een gestructureerd overzicht te zien van alle leads, via welk kanaal ze komen en welke conversie je eruit haalt. Eenvoudig bij te houden, makkelijk op te volgen en je bespaart er bovenop Zo bespaar je op administratief vlak heel wat tijd. 

2. Leads traceren via partnerships 

Een persoonlijke aanpak is dé focus binnen de verzekeringswereld, daarom zorg je er ook best voor dat je campagnes gepersonaliseerd zijn voor je partners. Met Louise personaliseer je de campagnes op maat van jouw partner concessiehouder, fietsverkoper of immokantoor. 

3. Klanteninformatie verstrekken 

Wil je graag meer klanteninfo verzamelen? Stuur dan een eenmalige campagne uit naar klanten die nood hebben aan een nieuwe verzekering. De eindklant krijgt een lijst met vragen te zien, aangepast aan de maatschappijen waar jij mee werkt. Op die manier voorkom je dat je dingen vergeet te vragen en maak je het eenvoudiger voor de klant om vragen te beantwoorden. 

4. Multitarificatie 

Met de multitarificatie optie heb je geen input meer nodig, maar laad je alle data onmiddellijk in ProFlow voor offertering. 

5. UX ervaring voor de eindklant 

Klanten komen vaak toe via een mobiel apparaat, daarom designden we ons platform vanuit een ‘mobile first’-principe. Daardoor kan je een goede klantervaring met je kantoor garanderen en dat draagt meteen bij aan de algemene klanttevredenheid. 

6. Conversie van je social posts boosten 

Als laatste mogen we sociale media uiteraard niet vergeten. Gebruik daarom de campagnes als call-to-action in je sociale mediaposts en geef op die manier je conversie een extra boost. Geef je lezer een kans om in te spelen op je CTA en lok vooral reactie uit. 

Zo, nu kan je zelf aan de slag met het opzetten van online campagnes. Wij zijn alvast erg benieuwd, veel succes!

Bekijk je liever de webinar over hoe verzekeringsmakelaars leads aantrekken met online communicatie? Frederik De Wachter van Digital Broker buigt zich over dit vraagstuk met niemand minder dan gasten Anouchka Lenglez, Netwerk Manager van Grust en Bjorn Vuylsteker, Chief Technical Officer van WeGroup.

Groei jouw verzekeringsportefeuille met ons gebruiksvriendelijk platform!

Geef jouw klanten de ervaring die ze verwachten en bekijk samen met een verzekeringsexpert wat WeGroup voor jouw kantoor kan betekenen.

Contacteer ons vrijblijvend
Over
Naomi Devos
Doorheen de jaren heeft Naomi haar plek als digital recruiter ingewisseld voor een functie als digital marketeer. When you hear content, we say Naomi! Als digitale enthousiasteling bruist ze van energie en vervoegt ze het Growth team als content unicorn. Haar verantwoordelijkheid ligt bij het dagdagelijks doen leven, creëren en distribueren van onze content.
Name
Position
Company
share

Ontdek #InsurBlog,
jouw maandelijkse inspiratie

Blijf op de hoogte van nieuwe verzekeringstrends en ontvang waardevolle inhoud, zoals interviews met marktleiders, expert talks, minigidsen, blog artikels en webinars.
Of maak hier je afspraak
Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...

Aanbevolen artikels

Terug naar Insurblog