WeGroup volgt alle updates in verzekering technologieën op de voet. Laat u inspireren wat dit voor u kan betekenen en schrijf u in op de maandelijkse nieuwsbrief.

Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...
Terug naar Insurblog
Digitalisering

BrokerCloud als uitblinker in de beheerpakketten

Efficiënt werken vormt het toppunt van de agenda vandaag. Zo is het broker management system de essentie van elk makelaarskantoor. Ook Joeri Maes, CEO van BrokerCloud, beseft nu meer dan ooit dat een BMS onmisbaar is bij de makelaars. Lees er meer over in deze Insurblog.

Table of content:

  1. Wat is BrokerCloud?
  2. Een BMS als hulpmiddel voor de makelaar
  3. De groei van BrokerCloud dankzij zijn gebruikers
  4. BrokerCloud Connected als ecosysteem voor de makelaar
  5. Een kapitaalronde van 2 miljoen euro
  6. Schadebeheer in een BMS 
  7. Waar staat BrokerCloud binnen 5 jaar?

Wat is BrokerCloud? 

In 2018 zette BrokerCloud zijn eerste voetstappen in de ‘Broker Management System’-markt als een vooruitstrevend programma en challenger voor de bestaande makelaars pakketten. Een open, modern en modulair IT-platform voor de verzekeringsmakelaar dat het administratief werk vermindert, een interactief klantenportaal aanbiedt, een ondersteuning verschaft bij pre sales activiteiten én de analyse & opvolging van de portefeuille eenvoudiger maakt. 

Maar wat is zo’n BMS nu precies?
🎓     Een BMS is de centrale opslagplaats voor klanteninformatie, polis informatie, activiteiten geschiedenis en geplande follow-ips, boekhoudkundige gegevens en marketing analyse-instrumenten. Dankzij slimme integraties zoals het Microsoft pakket of andere InsurTechs zoals WeGroup kunnen makelaars vlotter en efficiënter te werk gaan.

Een BMS als hulpmiddel voor de makelaar

Het BrokerCloud systeem helpt niet alleen makelaars in het efficiënter beheren van zijn of haar polissen en schadegevallen, maar het is ook een ecosysteem waarbij ze verschillende interessante InsurTechs koppelen met hun platform. “Onze technologie is moderner dan dat van onze concullega’s waardoor we meer kunnen aanbieden zoals bijvoorbeeld ons Connected-verhaal”, zegt Joeri Maes. 

Office 365 integratie 

Welk programma gebruiken makelaars het meest voor tekstverwerking? Word. En voor spreadsheets? Excel. Allemaal applicaties die het Office 365 Suite pakket aanbiedt. Daarom integreerde BrokerCloud het pakket ook in hun BMS zodat de makelaar ongestoord kan verder werken met de tools die ze gewoon zijn. 

Segmentatie 

We weten ondertussen dat de makelaar van vandaag ook moet investeren op marketingvlak. Met de ontwikkeling van hun campagne-module zorgt BrokerCloud ervoor dat bijvoorbeeld mailings of nieuwsbrieven allemaal in het systeem kunnen gebeuren. Zo hoeven de makelaars geen Excel file met klantengegevens te exporteren naar platformen zoals Mailchimp, alles gebeurt meteen in het broker management systeem. Je maakt de nieuwsbrief op, segmenteert gemakkelijk de gewenste ontvangers en stuurt de mail in een vingerknip door. 

Daarnaast is er ook de actieve of dynamische segmentatie, waardoor de makelaar een aantal segmentatie-regels kan ingeven in BrokerCloud en zo de resultaten telkens kan bijhouden. Maak je bijvoorbeeld een segment voor mannen tussen de 30 en 40 jaar, dan vallen de mensen die 41 jaar worden op de dag zelf automatisch buiten deze segmentatie. “De Blocs Retour die je binnenkrijgt en verwerkt, gaat de data in BrokerCloud automatisch aanpassen.”, zegt Joeri Maes, “Zo verandert de segmentatie natuurlijk continu. Dat kan ook gaan over klanten met en zonder autopolis of rechtsbijstand. Wat de makelaar ook maar nodig heeft.” 

Onmisbare opportuniteiten

De real time selectie binnen het systeem is niet alleen interessant voor de workflow van de makelaar, maar het brengt ook heel wat opportuniteiten met zich mee op marketingvlak.  Stel dat je als makelaar een campagne wil opzetten over rechtsbijstand en specifiek mensen wil aanspreken die nog geen rechtsbijstand in hun autopolis hebben, dan kan je dankzij de segmentatie makkelijk de juiste consumenten selecteren en labelen. Heeft één van je klanten toch al een rechtsbijstand? Dan wordt die automatisch uit de segmentatie gehaald. 

“We willen eigenlijk dat er een continue stroom is. Ons doel is dat de makelaar tijd kan uitsparen en makkelijker de commerciële opportuniteiten kan blootleggen en bewerkstelligen.”
– Joeri Maes, CEO van BrokerCloud 

De groei van BrokerCloud dankzij zijn gebruikers

BrokerCloud werd vanaf nul opgebouwd, maar kende de afgelopen jaren een hele snelle groei. Dat mede dankzij de BrokerCloud User Club, waarbij het bedrijf een luisterend oor biedt aan hun gebruikers. Zo zitten ze op regelmatige basis samen met de makelaars voor feedback. “We hebben een soort van community gemaakt in ons support-systeem, waarbij we de feedback van de makelaars kunnen labelen naargelang belangrijkheid. Tijdens de projectvergadering leggen we de feedback op tafel en bespreken we meteen hoe we de problemen of vraagstukken kunnen aanpakken.”, zegt Joeri. 

Het bedrijf investeerde hard in de groei van hun support team. Zo is er de mogelijkheid om vanuit het pakket via de reddingsboei een ticket aan te maken voor de niet of iets minder dringende zaken. Het ticket wordt doorgestuurd naar de support medewerkers en wordt zo snel mogelijk verwerkt naargelang de dringendheid. Anderzijds heeft BrokerCloud ook een systeem waarbij een support sessie kan ingepland worden. Zo krijgt de makelaar een uitnodiging wanneer het team de feedback grondiger wil bespreken. Je kiest een gepast tijdstip uit om het gesprek te laten doorgaan en vermijden ze zo een vragen pingpong via mail. 

BrokerCloud Connected als ecosysteem voor de makelaar

Het ‘Connected’ in BrokerCloud Connected staat voor een mooi partnership verhaal. “Het is een ecosysteem waarbij verschillende aansluitingen met verscheidene partners zoals WeGroup zitten.” zegt Joeri. “Het partnership verhaal startte vanuit de vraag van onze klanten. Stel dat je bijvoorbeeld als makelaar je klant wil multitarifiëren. Dan maak je het profiel aan in WeGroup, je kiest alle risico-objecten en pusht die door. Daardoor kan zowel WeGroup als BrokerCloud de klant à jour houden mocht er iets wijzigen”. BrokerCloud houdt de data van beide partijen bij en is zo de master data voor de makelaar.

Stel dat je makelaarskantoor een bepaalde belegging heeft lopen bij een klant en de waarde ervan kan je terugvinden in myFaro. Dan kan je vanuit BrokerCloud doorklikken naar myFaro en raadplegen hoeveel de klant nu effectief belegd heeft. De vlotte connectie tussen beide partners zorgt er dan voor dat de makelaar vlotter een selectie van interessante profielen kan maken, gebaseerd op verschillende segmenten zoals leeftijd, soort verzekering en beleggingsprijs. Zo hoeft de makelaar niet op twee verschillende platformen in te loggen, want BrokerCloud zorgt ervoor dat alle nodige informatie in één platform verwerkt zit.

Een kapitaalronde van 2 miljoen euro 

Zelfs na een jaar in volle pandemie haalde BrokerCloud in 2020 2 miljoen euro op. Wat ze zullen doen met dat geld? Volop besteden om enerzijds de groei te faciliteren en anderzijds ervoor te zorgen dat ze de voorsprong op de concurrentie kunnen verhogen en bewaren. 

 Maar niet enkel het financiële aspect is van belang, ook ervaring komt mee aan boord. 

“De ‘know-how’ aan boord halen is minstens zo belangrijk als geld aan boord halen. Met geld kan je veel binnenkrijgen en verbranden zonder enige ‘know-how’. Het is daarom heel belangrijk dat we in onze raad van bestuur mensen hebben die de sector heel goed kennen.”
– Joeri Maes, CEO van BrokerCloud. 

Schadebeheer in BMS

Schadebeheer is vaak een heikel punt binnen het gegeven van een Broker Management System. BrokerCloud schudde onlangs de hand met Teledesk en startten een samenwerking op. De medewerkers van BrokerCloud willen vooral de makelaar zoveel mogelijk ontzorgen. Enerzijds door administratieve processen en workflows in te korten en functionaliteiten te voorzien. Anderzijds willen ze er ook voor zorgen dat de makelaar zoveel mogelijk commerciële tijd vrij krijgt. Een gemeenschappelijk doel die beide bedrijven delen, want Teledesk Group ontzorgt de makelaar door tijdrovende schadegevallen van A tot Z over te nemen. Dat kan gaan over het moment van schade, de administratie en opvolging.

Bij BrokerCloud ontwikkelden ze een helikopter modus, waardoor de medewerkers van Teledesk één log-in hebben in BrokerCloud en zo alle kantoren die ook BrokerCloud hebben toevoegen aan de heli-modus. Daardoor kan de beheerder met één klik alle schadegevallen en openstaande taken zien zonder dat die telkens moet inloggen op verschillende platformen van hun klant. Ook voor de makelaar brengt het een voordeel met zich mee, want op die manier is er geen minimum volume nodig om Teledesk in te schakelen.

Waar staat BrokerCloud binnen 5 jaar?

“Hopelijk nog op dezelfde plaats”, antwoordt Joeri, “maar dan met veel meer makelaars aangesloten.”. Verder hoopt Joeri ook dat er nog veel meer dienstverleners uit de grond komen in de verzekeringssector en dat ze daarmee goede samenwerkingen kunnen afsluiten. Allemaal met het oog op de verbetering of het efficiënter maken van een verzekeringskantoor.

Extra hulp nodig bij de digitalisering van jouw verzekeringsonderneming?

WeGroup biedt een gebruiksvriendelijk verzekeringsplatform dat verzekeringsmakelaars toelaat om efficiënter te werken en klanten beter te helpen. Advies, communicatie en dienstverlening in één handige tool.

Ontdek Louise
Over
Arvid De Coster
Ooit gestart als een verzekeringsprofessional bij de ERGO groep, groeide Arvid De Coster al snel uit tot sales expert met natuurlijk leiderschap. Gedreven om een innovatieve digitale wind te blazen in de verzekeringssector, startte hij in 2017 samen met zijn twee co-founders, WeGroup op. Mede dankzij zijn onuitputtelijke energie en gedrevenheid naar operationele excellentie, kende de Gentse start-up een ongeziene groei met meer dan 600 klanten en werd het beloond met 15 internationale awards.
Name
Position
Company
Category
No items found.
share

Ontdek #InsurBlog,
jouw maandelijkse inspiratie

Blijf op de hoogte van nieuwe verzekeringstrends en ontvang waardevolle inhoud, zoals interviews met marktleiders, expert talks, minigidsen, blog artikels en webinars.
Of maak hier je afspraak
Dankjewel voor je interesse!
Er is iets misgegaan, probeer het later nog eens...

Aanbevolen artikels

Terug naar Insurblog